zbcpto

sunnyleonesexvideo

Семінар-практикум "Інноваційні технології в професійній діяльності працівників психологічної служби професійно технічної освіти"

Навчальний процес -це складне і багатогранне поняття! Клімат стосунків, розвиток учнів, психічне здоров’я, психологічна компетентність, особистісний розвиток, передача знань, індивідуальний підхід до кожної особистості учасника виховного процесу. Все це - завдання, які покладено на плечі психологічної служби. У вирії швидкоплинного розвитку сучасного суспільства неможливо обійтись без постійної самоосвіти, обміну досвіду між колегами, знайомства з інноваційними технологіями професійної діяльності працівників психологічної служби.

Тому 26.01. в ДНЗ «Запорізький БЦ ПТО», напередодні нового 2017 року Півня за східним календарем, відбулась тепла зустріч у колі друзів - практичних психологів ПТНЗ та ВНЗ І-ІІ акредитації під керівництвом методистів таких центрів як НМЦ ПТО Шкроботько Олени Олександрівни, ОНМЦ психології та соціології освіти Сироватко Олени Миколаївни, Макаренко Дар’ї Сергіївни.

Гостей привітно зустріли учні центру. Вони оригінально познайомили гостей зі своїми спеціальностями та костюмами професій, за якими навчаються учні, привітали щирою піснею та побажали гарного настрою і робочої атмосфери.

Директор Міхєєв А.А. теплими словами відзначив невід’ємну значущість професії психолога в навчальному закладі й актуальності психологічної допомоги всім учасникам навчально-виховного процесу.

Сироватко О.М. ознайомила з інноваціями науково-методичногозабезпечення діяльності практичного психолога, окремо зазначивши важливість здатності психолога бути мобільним, гнучким, здатним відчувати ситуацію і бути готовим змінити свою поведінку в залежності від нових обставин.

Макаренко Дар’я Сергіївна познайомила учасників семінару з новітніми підходами психологічної науки до поняття «Конфліктологічної компетентності». Вона розповіла про види, причини, динаміку розвитку конфлікту. У тренінговій формі психологи мали змогу діагностувати свої стилі поведінки у конфлікті, відпрацювати навички реагування на конфлікт, розібратися у причинах його виникнення, а також ознайомитися з формулою потреб «PLATO».

Після перерви Сердюк Олена Валеріївна, практичний психолог ДНЗ «Запорізького БЦ ПТО», розпочала другу частина семінару. Коученгова вправа "Підсумки і плани" допомогла учасникам пригадати професійні досягнення минулого року, проаналізувати в чому полягають ресурси і робочі стратегії, а в чому блокуючі імпульси та установки, що перешкоджають розвитку і реалізації планів на майбутнє.

Потім Олена Валеріївна поділилась своєю авторською програмою психопрофілактики емоційного вигорання педагогів Психологічна гра-подорож «Як знайти своє професійне «Я».

«…Психологічні дослідження і власна багаторічна практика роботи в освітній системі, із дитячого садка, школи, і нині в закладі професійно-технічної освіти, доводять актуальність теми професійного вигорання педагогів - зайвого емоційного напруження в процесі професійної діяльності. Скарги педагогів на те, що щось постійно підриває сили, породжує сумніви у своїй професійній компетентності, здатності підтримувати добрі  відносини з колегами та учнями, конструктивно взаємодіяти і контролювати емоції…Саме ці спостереження і спонукали мене написати програму...», - каже Сердюк О.В.

Гостей семінару ознайомили з мапою подорожі. Шлях учасників гри проходив через «Ліс сумнівів», вони долали вершини «Гори страху», зіткнулись з «Камінням роздумів», пробирались через «Болото ліні», гуляли по «Лугу осяяння», де кожен знайшов свій скарб - «Цілісне професійне «Я».

Під час програми учасники навчились розуміти себе і оточуючих; керувати своїми емоціями, справлятися з тривогою і агресією; знаходити вихід з важких життєвих ситуацій, позитивно мислити; розкривати свої внутрішні ресурси і творчий потенціал.

Для  проходження перешкод були використані такі техніки арт-терапії як: ізо-тарапія, символ-драма, групова, тілесна, казко-терапія.

 Після презентації програми, учасникам було запропонована вправа «Як навчитись забувати» із програми, де проводилась робота з корекції реагування нанегативні переживання,емоції, почуття.Як бонус була представлена соціометрична вправа «Дерево», яка націлена на згуртування колективу, корегування негативних проявів у взаєминах учасників групи, яку можна використовувати в роботі як з педагогічним, так і з учнівським колективами.

По завершенню психологічної гри була проведена рефлексія «Ранець з коштовностями", де кожному учаснику запропоновано завдання завершити фразу: «Коли я буду згадувати сьогоднішній день, то пригадаю в першу чергу ...»

- «…, в першу чергу згадаю … саму гру. Я гадав що насправді буде якось не цікаво з практичної професійної точки зору, а виявилось весело, навіть якось по дитячому. Дуже все сподобалось. Не дивлячись на те що на вулиці холодно – тут сьогодні було тепло…», - Денис, м.Бердянськ;

- «…дякую вам, Олена, за те, що ви змогли нас організувати, згуртувати. І за цю теплу, не вимушену атмосферу. І за смачне, і за приємне. Методика «Дерево» для мене нова і за це велике дякую…», - Лілія, м.Мелітополь;

- «… я пригадаю цей вогник свічки, пригадаю фарби. Ми всі родом з дитинства. Ви дали нам можливість відчути себе дитиною, відкрити душу, можливо помолодшати, щось придбати. Можливість відчути себе дитиною і веде до розвитку. Дякую за те, що ви в нас розкрили», - Галина, смт. Василівка;

- «...в першу чергу згадаю гостинність навчального закладу, викладацького складу і  особливо вашого керівника – директора, вашу гостинність. Я буду згадувати ваш високий професіоналізм, компетентність. Сьогодні ми дійсно поринули в дитинство... Я отримала величезне задоволення, коли наша команда збирала дерево з елементів, частинок, з нас…. Спасибі вам велике...», - Олена, м.Запоріжжя;

- «...я буду згадувати поїздку на семінар як несподіваний подарунок для душі. Буду згадувати ваш професіоналізм. Я буду застосовувати методики в роботі, вже точно знаю,  де і коли. І звичайно атмосфера. Спасибі», - Марина, м.Запоріжжя, - відповідали наші гості.

- «...я в першу чергу згадаю про те, що у мене з'явилося багато друзів... Я згадаю, що мені пощастило працювати в такому навчальному закладі як наш центр, мені пощастило працювати з чудовими колегами і адміністрацією. Ми дійсно Вас чекали, готувалися. До нашої зустрічі доклали руку всі - і педагоги, і учні... Я щиро хочу подякувати за те, що ви дозволили мені насолодитися спілкуванням з вами, зазирнути вам у душу. Величезне всім спасибі!». Такими теплими словами Сердюк Олена Валеріївна завершила свою психологічну гру-подорож "Як знайти своє професійне "Я".